24h Le Mans 2012: Lotterer zdobywa pole position za sterami hybrydy!
Andre Lotterer zapisał się na stałe w historii motorsportu zdobywając pierwszą lokatę startową przed tegorocznym 24-godzinnego wyścigiem Le Mans. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że kierowca dokonał tego za kierownicą bolidu hybrydowego.
Zwycięzca kwalifikacji zanotował swój najlepszy czas już na początku sesji finałowej. Wynik 3:23.787 pozwolił pewnie zwyciężyć. Audi R18 e-tron quattro startuje w tym roku z nr 1 i już na początku udowadnia, ze będzie się liczyć w walce o zwycięstwo. Na trzecim miejscu zameldował się zespół Toyoty, który powraca do wyścigów długodystansowych. Anthony Davidson jadący modelem TS030 Hybrid wykręcił czas o sekundę gorszy od zwycięskiego Audi. Na drugiej pozycji zameldowało się Audi R18 Ultra numer 3 prowadzone przez ekipę Romain Dumas/Loic Duval/Marc Gene.
Z czwartej pozycji ruszy kolejne hybrydowe Audi nr 2 z Tomem Kristensenem na pokładzie. Zaś na piątym znalazła się również Toyota. Japoński zespół może nie zaczyna spektakularnie, ale powracając po wielu latach utrzymuje się w czołówce, co jest godne uznania.
Klasę LMP2 wyrwał na kwalifikacjach John Martin prowadząc ADR-Delta.
Wśród GTE Pro zwycięsko wyszło Ferrari teamu Luxury Racing z Frederikiem Makowieckim na pokładzie. Klasa GTE Am padła łupem Porsche Flying Lizard, prowadzonego przez Darrena Lawa, Setha Neimana i Spencera Pumpelly'ego. Słabo wypadł innowacyjny DeltaWing Nissan, który po kwalifikacjach znalazł się na 29. miejscu.
Z czwartej pozycji ruszy kolejne hybrydowe Audi nr 2 z Tomem Kristensenem na pokładzie. Zaś na piątym znalazła się również Toyota. Japoński zespół może nie zaczyna spektakularnie, ale powracając po wielu latach utrzymuje się w czołówce, co jest godne uznania.
Klasę LMP2 wyrwał na kwalifikacjach John Martin prowadząc ADR-Delta.
Wśród GTE Pro zwycięsko wyszło Ferrari teamu Luxury Racing z Frederikiem Makowieckim na pokładzie. Klasa GTE Am padła łupem Porsche Flying Lizard, prowadzonego przez Darrena Lawa, Setha Neimana i Spencera Pumpelly'ego. Słabo wypadł innowacyjny DeltaWing Nissan, który po kwalifikacjach znalazł się na 29. miejscu.
24h Le Mans - Kwalifikacje - Wyniki Końcowe (czołówka) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Samochód | Czas | Klasa | ||
1. | Fassler/Lotterer/Treluyer | Audi e-tron | 3:23.787 | LMP1 | |
2. | Dumas/Duval/Gene | Audi Ultra | 3:24.078 | LMP1 | |
3. | Davidson/Buemi/Sarrazin | Toyota | 3:24.842 | LMP1 | |
4. | Capello/Kristensen/McNish | Audi e-tron | 3:25.433 | LMP1 | |
5. | Wurz/Lapierre/Nakajima | Toyota | 3:25.488 | LMP1 | |
6. | Bonanomi/Jarvis/Rockenfeller | Audi Ultra | 3:26.420 | LMP1 | |
7. | Leventis/Watts/Kane | Strakka HPD | 3:29.622 | LMP1 | |
8. | Prost/Jani/Heidfeld | Rebellion Lola-Toyota | 3:29.837 | LMP1 | |
9. | Belicchi/Primat/Bleekemolen | Rebellion Lola-Toyota | 3:31.866 | LMP1 | |
10. | Ara/Minassian/Bourdais | Pescarolo Dome-Judd | 3:33.066 | LMP1 | |
14. | Martin/Charouz/Graves | ADR ORECA-Nissan | 3:38.181 | LMP2 | |
29. | Franchitti/Krumm/Motoyama | DeltaWing Nissan | 3:42.612 | CDNT | |
34. | Makowiecki/Melo/Farnbacher | Luxury Ferrari | 3:55.393 | GTE Pro | |
39. | Neiman/Pilet/Pumpelly | Flying Lizard Porsche | 3:57.594 | GTE Am |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.