Dynamiczny wzrost sprzedaży opon ciężarowych
W pierwszych siedmiu miesiącach 2011 roku sprzedano w Polsce blisko pół miliona opon ciężarowych. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, jest to wzrost o 20%.
Continental prognozuje, że do końca roku sprzedaż osiągnie rekordowy poziom 900 tys. sztuk opon.
Stan polskich dróg oraz wydłużony okres eksploatacji dodatkowo przyspiesza zużycie opon, co może prowadzić do awarii i unieruchomienia pojazdu. Z badań ADAC TrucService wynika, że awaria ogumienia jest drugą najczęstszą przyczyną unieruchomienia ciężarówki, a pierwszą w przypadku naczepy.
Dla przewoźnika oznacza to nieplanowane opóźnienia dostaw oraz wymierne straty finansowe. Bez niezawodnego ogumienia nie uda się spełnić trzech podstawowych założeń w transporcie - na miejsce, na czas, na pewno.
Między innymi z tego względu polscy przewoźnicy, którzy podczas kryzysu wstrzymywali zakupy nowego ogumienia, w tym roku wykorzystali dobrą koniunkturę i zdecydowali się na wymianę zużytych opon.
Od stycznia do lipca 2011 r. producenci ogumienia sprzedali w Polsce łącznie 480 tys. opon ciężarowych, co w porównaniu z pierwszymi siedmioma miesiącami ubiegłego roku (400 tys.) stanowi ponad 20% wzrost. Największą dynamikę wzrostu sprzedawanego ogumienia zanotowano w pierwszych czterech miesiącach tego roku.
Rekordowy okazał się kwiecień, w którym producenci opon sprzedali ponad 65% (30 tys.) swoich produktów więcej, niż w kwietniu 2010r.
Przez kolejne dwa miesiące dynamika wzrostu utrzymywała się na poziomie ok. 15%. Lipiec, który w Europie przyniósł spadek liczby sprzedanych opon, dla producentów obecnych na polskim rynku zakończył się wzrostem obrotów. W porównaniu do lipca 2010 r., sprzedano o 6% opon ciężarowych więcej – w sumie 68 tys. sztuk.
Mimo ostatnich zawirowań w światowej gospodarce, prognozy rynkowe przewidują dynamiczny wzrost sprzedaży ogumienia do końca roku.
Branża transportowa, która dość mocno odczuła poprzednie spowolnienie gospodarcze, teraz odbudowuje swój potencjał oraz inwestuje w poprawę stanu technicznego pojazdów, w tym ogumienia.
Opony w samochodach ciężarowych są obok hamulców jednym z najbardziej newralgicznych elementów pojazdów, które decydują o bezpieczeństwie kierowcy oraz pozostałych uczestników ruchu. – komentuje Grzegorz Jeziak, Kierownik Działu Opon Ciężarowych Continental Opony Polska.
Wzrost sprzedaży w Europie w pierwszej połowie 2011 r. nie był już tak spektakularny jak w Polsce, ale dostawcy opon ciężarowych na rynek europejski z pewnością zaliczą ten okres do udanych.
Najlepsze dla producentów ogumienia okazały się pierwsze dwa miesiące roku, w których wzrost sprzedaży osiągał dwucyfrowe wartości. W drugim kwartale dynamika sprzedawanego ogumienia osłabła. W czerwcu 2011 r. dostarczono o 2% opon ciężarowych więcej niż przed rokiem, a w lipcu liczba sprzedanych opon ciężarowych była mniejsza niż rok wcześniej.
Od stycznia do lipca 2011 r. producenci opon dostarczyli na europejski rynek 7 mln sztuk opon. Rok wcześniej sprzedaż za ten sam okres była mniejsza o 11% i wyniosła 6,2 mln sztuk.
Stan polskich dróg oraz wydłużony okres eksploatacji dodatkowo przyspiesza zużycie opon, co może prowadzić do awarii i unieruchomienia pojazdu. Z badań ADAC TrucService wynika, że awaria ogumienia jest drugą najczęstszą przyczyną unieruchomienia ciężarówki, a pierwszą w przypadku naczepy.
Dla przewoźnika oznacza to nieplanowane opóźnienia dostaw oraz wymierne straty finansowe. Bez niezawodnego ogumienia nie uda się spełnić trzech podstawowych założeń w transporcie - na miejsce, na czas, na pewno.
Między innymi z tego względu polscy przewoźnicy, którzy podczas kryzysu wstrzymywali zakupy nowego ogumienia, w tym roku wykorzystali dobrą koniunkturę i zdecydowali się na wymianę zużytych opon.
Od stycznia do lipca 2011 r. producenci ogumienia sprzedali w Polsce łącznie 480 tys. opon ciężarowych, co w porównaniu z pierwszymi siedmioma miesiącami ubiegłego roku (400 tys.) stanowi ponad 20% wzrost. Największą dynamikę wzrostu sprzedawanego ogumienia zanotowano w pierwszych czterech miesiącach tego roku.
Przez kolejne dwa miesiące dynamika wzrostu utrzymywała się na poziomie ok. 15%. Lipiec, który w Europie przyniósł spadek liczby sprzedanych opon, dla producentów obecnych na polskim rynku zakończył się wzrostem obrotów. W porównaniu do lipca 2010 r., sprzedano o 6% opon ciężarowych więcej – w sumie 68 tys. sztuk.
Mimo ostatnich zawirowań w światowej gospodarce, prognozy rynkowe przewidują dynamiczny wzrost sprzedaży ogumienia do końca roku.
Branża transportowa, która dość mocno odczuła poprzednie spowolnienie gospodarcze, teraz odbudowuje swój potencjał oraz inwestuje w poprawę stanu technicznego pojazdów, w tym ogumienia.
Opony w samochodach ciężarowych są obok hamulców jednym z najbardziej newralgicznych elementów pojazdów, które decydują o bezpieczeństwie kierowcy oraz pozostałych uczestników ruchu. – komentuje Grzegorz Jeziak, Kierownik Działu Opon Ciężarowych Continental Opony Polska.
Wzrost sprzedaży w Europie w pierwszej połowie 2011 r. nie był już tak spektakularny jak w Polsce, ale dostawcy opon ciężarowych na rynek europejski z pewnością zaliczą ten okres do udanych.
Najlepsze dla producentów ogumienia okazały się pierwsze dwa miesiące roku, w których wzrost sprzedaży osiągał dwucyfrowe wartości. W drugim kwartale dynamika sprzedawanego ogumienia osłabła. W czerwcu 2011 r. dostarczono o 2% opon ciężarowych więcej niż przed rokiem, a w lipcu liczba sprzedanych opon ciężarowych była mniejsza niż rok wcześniej.
Od stycznia do lipca 2011 r. producenci opon dostarczyli na europejski rynek 7 mln sztuk opon. Rok wcześniej sprzedaż za ten sam okres była mniejsza o 11% i wyniosła 6,2 mln sztuk.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.