Honda zapowiada doładowany silnik 2,0 dla najmocniejszych Civików
Honda była niegdyś znana z fantastycznych silników wolnossących, które świetnie się wkręcały na wysokie obroty. Ostatnio jednak śladem innych producentów Japończycy stawiają na turbodoładowanie. Przykładem może być zapowiedź nowego silnika dla najmocniejszych Civiców dziesiątej generacji.
Nowa dwulitrowa jednostka z doładowaniem ma znaleźć zastosowanie m.in. w oferowanej w USA wersji Si. Silnik ma być dostępny z mocą w granicach od 160 do 230 KM. Honda już teraz rozważa stosowanie go w innych modelach. Wygląda więc na to, że szykuje się kilka mocnych modeli.
Warto podkreślić, że ta sama jednostka będzie montowana w nowym Civicu Type-R. Różni się jednak osprzętem stąd, tak duża różnica mocy. Honda oferuje także doładowany silnik 1,5 generujący 174 KM oraz 1,0 127 KM. Tym samym era wysokoobrotowych silników wolnossących dobiega końca. Szkoda, ponieważ to był jeden z mocnych punktów japońskiej marki.
Warto podkreślić, że ta sama jednostka będzie montowana w nowym Civicu Type-R. Różni się jednak osprzętem stąd, tak duża różnica mocy. Honda oferuje także doładowany silnik 1,5 generujący 174 KM oraz 1,0 127 KM. Tym samym era wysokoobrotowych silników wolnossących dobiega końca. Szkoda, ponieważ to był jeden z mocnych punktów japońskiej marki.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.