Jaguar XJ_e - Brytyjczycy zbudowali bardzo wydajnÄ… hybrydÄ™
Producenci samochodów inwestują coraz więcej w technologie hybrydową, która z roku na rok zyskuje większą popularność. Niestety oszczędne napędy są domeną luksusowych limuzyn, których właściciele raczej nie potrzebują szukania oszczędności. Mimo to warto się przyjrzeć luksusowym hybrydom.
Jaguar XJ_e został oficjalnie zaprezentowany na festiwalu w Goodwood i zrobił całkiem niezłe wrażenie. Auto jest konceptem prezentującym technologiczne możliwości Brytyjczyków, ale niedługo powinien się przerodzić w produkcyjny model.
Sercem ciężkiej limuzyny został dwulitrowy, turbodoładowany silnik benzynowy wspomagany przez jednostkę elektryczną. Cały układ generuje 334 KM, przekazywane na tylną oś za pomocą 8-biegowej przekładni automatycznej. Jaguar zapewnia, że masywna limuzyna pozwoli na osiągnięcie spalania na poziomie 3,2 litra na 100 km. To rewelacyjny wynik patrząc na gabaryty i moc samochodu. Co więcej za niskim spalaniem podążają wysokie osiągi.
Jaguar XJ_e pozwoli na sprint do setki w zaledwie6,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Miłośnicy ekologii mogą też przejechać 40 km jedynie na napędzie elektrycznym. Z takimi osiągami nowa hybryda mogłaby być mocnym graczem na rynku i zapewnie niedługo zobaczymy produkcyjną wersję.
Sercem ciężkiej limuzyny został dwulitrowy, turbodoładowany silnik benzynowy wspomagany przez jednostkę elektryczną. Cały układ generuje 334 KM, przekazywane na tylną oś za pomocą 8-biegowej przekładni automatycznej. Jaguar zapewnia, że masywna limuzyna pozwoli na osiągnięcie spalania na poziomie 3,2 litra na 100 km. To rewelacyjny wynik patrząc na gabaryty i moc samochodu. Co więcej za niskim spalaniem podążają wysokie osiągi.
Jaguar XJ_e pozwoli na sprint do setki w zaledwie6,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Miłośnicy ekologii mogą też przejechać 40 km jedynie na napędzie elektrycznym. Z takimi osiągami nowa hybryda mogłaby być mocnym graczem na rynku i zapewnie niedługo zobaczymy produkcyjną wersję.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.