Nissan osiąga rekordowo wysoki udział w europejskim rynku
Nissan poinformował dziś o pobiciu 16-letniego rekordu i uzyskaniu najwyższego w historii marki udziału w europejskim rynku
Po bardzo dobrym okresie na wszystkich większych rynkach Nissan zanotował we wrześniu udział w rynku wynoszący 4,2%. To rekordowa wartość w Europie, wyższa o prawie cały punkt procentowy od ubiegłorocznej. Nissan pobił też swój dotychczasowy rekord 4,1% ustanowiony w sierpniu 1995 roku.
Rekordowy miesiąc dowodzi, że firma skutecznie realizuje założenia średniookresowego planu „Nissan Power 88", którego głównym celem jest uzyskanie do 2016 roku pozycji azjatyckiej marki sprzedającej najwięcej samochodów w Europie.
Wrześniowa sprzedaż wyniosła 73 713 samochodów (wzrost o prawie 17 500 egzemplarzy w ujęciu rok do roku). W tej liczbie spory udział miały crossovery Nissana, w tym Qashqai (23 000 egzemplarzy) i JUKE (ponad 14 000 egzemplarzy, czyli o prawie 3000 więcej niż wynosił poprzedni miesięczny rekord).
Rekordowa sprzedaż w poprzednim miesiącu to także zasługa szerokiej oferty pojazdów sportowo-użytkowych Nissana. Produkowany w Barcelonie Pathfinder potroił wynik z poprzedniego roku. Navara - także produkowana w Hiszpanii - sprzedawała się o 44% lepiej, a 3000 egzemplarzy modelu X‑TRAIL oznacza wzrost o 14%.
Od początku roku kalendarzowego Nissan sprzedał już ponad pół miliona samochodów. Około 512 000 egzemplarzy to o ponad 117 000 więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku.
Największymi rynkami Nissana we wrześniu były Wielka Brytania, gdzie firma sprzedała ponad 19 000 samochodów i Rosja z wynikiem ponad 13 000 i udziałem w rynku wynoszącym 5,5%. Nissan pozostaje największym japońskim producentem w Wielkiej Brytanii i Rosji, a także w Hiszpanii.
Pozostałe duże rynki w regionie również zanotowały znaczącą poprawę miesięcznych wyników w porównaniu z 2010 rokiem: o 19% we Francji, o 29% w Hiszpanii, o 47% w Niemczech i o 60% we Włoszech.
Rekordowy miesiąc dowodzi, że firma skutecznie realizuje założenia średniookresowego planu „Nissan Power 88", którego głównym celem jest uzyskanie do 2016 roku pozycji azjatyckiej marki sprzedającej najwięcej samochodów w Europie.
Wrześniowa sprzedaż wyniosła 73 713 samochodów (wzrost o prawie 17 500 egzemplarzy w ujęciu rok do roku). W tej liczbie spory udział miały crossovery Nissana, w tym Qashqai (23 000 egzemplarzy) i JUKE (ponad 14 000 egzemplarzy, czyli o prawie 3000 więcej niż wynosił poprzedni miesięczny rekord).
Rekordowa sprzedaż w poprzednim miesiącu to także zasługa szerokiej oferty pojazdów sportowo-użytkowych Nissana. Produkowany w Barcelonie Pathfinder potroił wynik z poprzedniego roku. Navara - także produkowana w Hiszpanii - sprzedawała się o 44% lepiej, a 3000 egzemplarzy modelu X‑TRAIL oznacza wzrost o 14%.
Największymi rynkami Nissana we wrześniu były Wielka Brytania, gdzie firma sprzedała ponad 19 000 samochodów i Rosja z wynikiem ponad 13 000 i udziałem w rynku wynoszącym 5,5%. Nissan pozostaje największym japońskim producentem w Wielkiej Brytanii i Rosji, a także w Hiszpanii.
Pozostałe duże rynki w regionie również zanotowały znaczącą poprawę miesięcznych wyników w porównaniu z 2010 rokiem: o 19% we Francji, o 29% w Hiszpanii, o 47% w Niemczech i o 60% we Włoszech.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.