Peugeot Partner oraz Expert doczekały się liftingu
Peugeot zabrał się do odświeżenia swoich samochodów dostawczych, które teraz mają bardziej nawiązywać do osobowych modeli. Na pierwszy rzut trafiły modele Partner oraz Expert. Samochody przeszły kosmetyczne zmiany obejmujące wygląd i wyposażenie.
Peugeot Partner Furgon w odświeżonej formie trafił już do rodzimych dystrybutorów. Samochód otrzymał przeprojektowany przód. Łatwo dostrzec bardziej wyraziste reflektory, subtelniejsze lusterka boczne oraz najnowsze logo firmowe na masce. We wnętrzu znalazło się między innymi nowe koło kierownicy, które robi nieco lepsze wrażenie od poprzedniego.
Zmodernizowaniu uległa również gama silników. Oprócz benzynowego 1,6 VTi oraz dwóch wariantów dobrze znanego 1,6 HDi (75 lub 90 koni mechanicznych), dostępne są teraz także silniki 1,6 e-HDi, które wyposażono w technologię mikrohybrydową. Pod tym tajemniczym pojęciem kryje się sprzężenie silnika z dwufunkcyjnym alternatorem, który w czasie hamowania pojazdu odzyskuje energię i gromadzi ją w akumulatorze hybrydowym. Tak pozyskana energia wykorzystywana jest w systemie Stop&Start do rozruchu silnika, co znacznie zmniejsza zużycie paliwa oraz negatywny wpływ na środowisko naturalne. Diesel e-HDi dostępny jest zarówno z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów, jak i sześciobiegową przekładnią zautomatyzowaną. Szczególnie wart uwagi jest ten drugi wariant, z którym samochód osiąga rekordowy w segmencie poziom emisji CO2 na poziomie: 123 g/km.
Peugeot zadbał również o system Grip Control, który reguluje trakcję kół w zależności od wybranego przez kierowcę trybu. Te dzielą się na standard, błoto, piasek lub śnieg i regulujemy je za pomocą pokrętła na desce rozdzielczej. Inżynierowie podnieśli też zawieszenie o 10 mm i zamontowali płytę ochronna pod silnikiem.
Peugeot Expert zadebiutuje w naszych salonach w najbliższym czasie i podobnie, jak Partner otrzymał nowe rysy przedniej części nadwozia. Do Experta trafiła również zmodernizowana gama silników, w tym najnowszych konstrukcji e-HDi. Będą to jednak nie tylko motory o pojemności 1600, ale także większe jednostki dwulitrowe. W tym wypadku także zadbano o obecność systemu Grip Control.
Zmodernizowaniu uległa również gama silników. Oprócz benzynowego 1,6 VTi oraz dwóch wariantów dobrze znanego 1,6 HDi (75 lub 90 koni mechanicznych), dostępne są teraz także silniki 1,6 e-HDi, które wyposażono w technologię mikrohybrydową. Pod tym tajemniczym pojęciem kryje się sprzężenie silnika z dwufunkcyjnym alternatorem, który w czasie hamowania pojazdu odzyskuje energię i gromadzi ją w akumulatorze hybrydowym. Tak pozyskana energia wykorzystywana jest w systemie Stop&Start do rozruchu silnika, co znacznie zmniejsza zużycie paliwa oraz negatywny wpływ na środowisko naturalne. Diesel e-HDi dostępny jest zarówno z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów, jak i sześciobiegową przekładnią zautomatyzowaną. Szczególnie wart uwagi jest ten drugi wariant, z którym samochód osiąga rekordowy w segmencie poziom emisji CO2 na poziomie: 123 g/km.
Peugeot zadbał również o system Grip Control, który reguluje trakcję kół w zależności od wybranego przez kierowcę trybu. Te dzielą się na standard, błoto, piasek lub śnieg i regulujemy je za pomocą pokrętła na desce rozdzielczej. Inżynierowie podnieśli też zawieszenie o 10 mm i zamontowali płytę ochronna pod silnikiem.
Peugeot Expert zadebiutuje w naszych salonach w najbliższym czasie i podobnie, jak Partner otrzymał nowe rysy przedniej części nadwozia. Do Experta trafiła również zmodernizowana gama silników, w tym najnowszych konstrukcji e-HDi. Będą to jednak nie tylko motory o pojemności 1600, ale także większe jednostki dwulitrowe. W tym wypadku także zadbano o obecność systemu Grip Control.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.