Subaru od 50 lat korzysta z silników typu Boxer
Boxer przez lata zyskał status niemal synonimu marki Subaru. Silnik wyróżniający się przeciwsobnym ułożeniem cylindrów jest jednym z elementów rozpoznawalnych japońskiej marki.
Pierwszy raz po takie rozwiązanie Subaru sięgnęło w 1966 roku. Silnik znalazł swoje miejsce w kompaktowym modelu 1000. Japończycy teraz świętują 50-lecie boxera w swojej ofercie. Z jakiego powodu producent stosuje właśnie to rozwiązanie? Silnik typu boxer daje możliwość znacznego obniżenia środka ciężkości. Jednostka zajmuje też znacznie mniej miejsca pod maską.
Tak ułożone tłoki niwelują też siły bezwładności zapewniając większą kulturę pracy i płynne oddawanie mocy nawet przy dużych prędkościach obrotowych. Kolejną bardzo ważną zaletą boxerów Subaru jest ich niepowtarzalne, wspaniałe brzmienie. Wielu klientów właśnie dla nich sięga po modele japońskiej marki.
Tak ułożone tłoki niwelują też siły bezwładności zapewniając większą kulturę pracy i płynne oddawanie mocy nawet przy dużych prędkościach obrotowych. Kolejną bardzo ważną zaletą boxerów Subaru jest ich niepowtarzalne, wspaniałe brzmienie. Wielu klientów właśnie dla nich sięga po modele japońskiej marki.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.