Toyota rozważa likwidację marki Scion
Toyota zdradziła, że rozważa pozbycia się marki Scion. To dość niespodziewana informacja, a co stoi za takimi rozważaniami?
Marka Scion powstała w 2002 roku w ramach koncernu Toyota. Japoński koncern w ten sposób postanowił zwiększyć swoje zyski na rynku amerykańskim. Pod egidą nowej marki sprzedawano modele o dość nietuzinkowej stylistyce oraz przyzwoitej cenie. W ten sposób klienci mieli możliwość za niewygórowaną cenę wyróżnić się z tłumu. W ofercie marki były też niektóre prze-konwertowane modele samej Toyoty.
Początkowo plan się spisywał i marka notowała spore wzrosty sprzedaży. W ostatnich latach sytuacja się odwróciła i produkcja Scionów zaczęła być mało opłacalna. Obecnie marka zajmuje 29 miejsce w sprzedaży spośród 35 firm oficjalnie oferujących swoje auta w USA. Wyniki są zbyt słabe, aby utrzymywanie marki było opłacalne i możliwe, że niedługo Scion zostanie zamknięty.
Początkowo plan się spisywał i marka notowała spore wzrosty sprzedaży. W ostatnich latach sytuacja się odwróciła i produkcja Scionów zaczęła być mało opłacalna. Obecnie marka zajmuje 29 miejsce w sprzedaży spośród 35 firm oficjalnie oferujących swoje auta w USA. Wyniki są zbyt słabe, aby utrzymywanie marki było opłacalne i możliwe, że niedługo Scion zostanie zamknięty.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.