Hybrydowy Volkswagen XL1 - produkcyjna wersja potwierdzona!
Pamiętacie Volkswagena XL1 Super Efficient Vehicle (SEV) Concept? Samochód debiutował w styczniu na Qatar Motor Show i był jedną z głównych atrakcji na stoisku niemieckiej marki.
Do napędu studyjnego pojazdu posłużył napęd hybrydowy, będący połączeniem silnika elektrycznego z wysokoprężnym. Prezes Zarządu Grupy VW potwierdził, że produkcyjna wersja samochodu ujrzy światło dzienne już w 2013 roku.
Seryjna produkcja rozpocznie się w Niemczech, ale na początku będzie znacznie ograniczona. Volkswagen chce rozwijać technologie przyjazne środowisku, co zresztą jest w zgodzie z obecnymi trendami. Do budowy samochodu użyto magnezu, ceramiki i aluminium, dzięki czemu XL1 waży zaledwie 750 kg. Dwuosobowe auto może korzystać wyłącznie z silnika elektrycznego do prędkości 35 km/h.
Wspomniana jednostka ma moc zaledwie 27 KM, ale wspiera ją dwucylindrowy dieslowski silnik o pojemności 0.8 litra, który rozwija maksymalnie 48 KM. Mało? Może i tak, ale biorąc pod uwagę fakt, że 7-stopniowe DSG bardzo szybko przekazuje moc na koła, XL1 przyspiesza do "setki" w 11,9 sekundy i rozpędza się do 160 km/h. Nieźle.
Nie to jest jednak najważniejsze, choć zestawienie tych osiągów ze zużyciem paliwa na poziomie 0,9 litra (według producenta) wzbudza zachwyt. Jeśli zapowiedzi się sprawdzą, to Volkswagen zasłuży na gromkie brawa. Na razie będzie musiał na nie poczekać do pierwszych dziennikarskich testów.
Seryjna produkcja rozpocznie się w Niemczech, ale na początku będzie znacznie ograniczona. Volkswagen chce rozwijać technologie przyjazne środowisku, co zresztą jest w zgodzie z obecnymi trendami. Do budowy samochodu użyto magnezu, ceramiki i aluminium, dzięki czemu XL1 waży zaledwie 750 kg. Dwuosobowe auto może korzystać wyłącznie z silnika elektrycznego do prędkości 35 km/h.
Wspomniana jednostka ma moc zaledwie 27 KM, ale wspiera ją dwucylindrowy dieslowski silnik o pojemności 0.8 litra, który rozwija maksymalnie 48 KM. Mało? Może i tak, ale biorąc pod uwagę fakt, że 7-stopniowe DSG bardzo szybko przekazuje moc na koła, XL1 przyspiesza do "setki" w 11,9 sekundy i rozpędza się do 160 km/h. Nieźle.
Nie to jest jednak najważniejsze, choć zestawienie tych osiągów ze zużyciem paliwa na poziomie 0,9 litra (według producenta) wzbudza zachwyt. Jeśli zapowiedzi się sprawdzą, to Volkswagen zasłuży na gromkie brawa. Na razie będzie musiał na nie poczekać do pierwszych dziennikarskich testów.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.