Volvo prezentuje nowe silniki D4 i T6
Pięciocylindrowe diesle D3 i D4 zostały okrzyknięte najlepiej brzmiącymi silnikami wysokoprężnymi świata. Niestety ich wydajność pozostawiała wiele do życzenia, co pchnęło szwedzką markę do działań. Wsparcie finansowe Chińczyków pozwoliło na przeprowadzenie solidnych prac renowacyjnych.
Volvo odświeża ofertę silników o turbodiesel Drive-E. Wyposażono go nie w pięć, lecz cztery cylindry zdolne wykrzesać moc 181 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Volvo zapewnia jednak o ekonomicznym charakterze mimo sporej mocy silnika. Model S60 Drive-E będzie spalać zaledwie 3,8-litra oleju napędowego na 100 km.
Producent pracując nad dieslem postanowił też wziąć na warsztat doładowany benzynowy T6. Trzylitrową, sześciocylindrową jednostkę usunięto z oferty zastępując ją czterocylindrowym benzyniakiem 2.0 wspomaganym przez kompresor i turbosprężarkę. W efekcie otrzymamy 306 KM, 5,9 sekundy do setki i średnie spalanie na poziomie 6,4 litra na 100 km. Teraz pozostaje czekać na sprawdzenie silników w warunkach użytkowania.
Producent pracując nad dieslem postanowił też wziąć na warsztat doładowany benzynowy T6. Trzylitrową, sześciocylindrową jednostkę usunięto z oferty zastępując ją czterocylindrowym benzyniakiem 2.0 wspomaganym przez kompresor i turbosprężarkę. W efekcie otrzymamy 306 KM, 5,9 sekundy do setki i średnie spalanie na poziomie 6,4 litra na 100 km. Teraz pozostaje czekać na sprawdzenie silników w warunkach użytkowania.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.